Off-market to strategia, która polega na sprzedaży nieruchomości bez szerokiej i publicznej prezentacji oferty. Zamiast tego, ofertę kieruje się do wąskiego grona wyselekcjonowanych klientów, którzy odpowiadają specyficznym wymaganiom właściciela nieruchomości.
Dzięki tej strategii, właściciele nieruchomości mogą uniknąć licznych oglądających i zainteresować jedynie tych klientów, którzy są w stanie spełnić ich indywidualne wymagania. Jest to szczególnie ważne dla osób, które cenią sobie prywatność i nie chcą ujawniać publicznie informacji o swojej nieruchomości.
W przypadku sprzedaży nieruchomości osób znanych czy wyjątkowo zamożnych to wręcz idealna opcja. Jednak równie dobrze sprawdza się ona w sprzedaży nieruchomości, których właściciele są w skomplikowanej sytuacji życiowej i zależy im na spokoju (brak wielu oglądających) oraz dyskrecji. Dyskrecja przydaje się również w przypadku nieruchomości komercyjnych, gdzie informacja o wystawieniu jej na sprzedaż, mogłaby negatywnie wpłynąć na bieżącą działalność biznesu.
Innymi słowy, off-market daje możliwość sprzedaży nieruchomości bez angażowania ogólnodostępnych kanałów sprzedaży. Dzięki temu, właściciele nieruchomości mogą zachować pełną kontrolę nad procesem sprzedaży, a agenci nieruchomości mogą skupić się na pozyskaniu najbardziej odpowiednich klientów dla danej nieruchomości.
Dlatego jeśli: